Науково-дослідницький центр екологічних проблем аеропортів

Контакти
Наша адреса: 03680, Україна,
м. Київ, проспект Космонавта Комарова, 1
Національний авіаційний університет
Інститут екологічної безпеки
Кафедра безпеки життєдіяльності
Кафедра екології

Контактні телефони:
(044) 406-77-92 - завідувач кафедри екології
(044) 406-74-52 - викладацька кафедри екології
(044) 406-76-86,73-20 - завідувач кафедри безпеки життєдіяльності
(044) 406-78-91 - викладацька кафедри безпеки життєдіяльності

Центр екологічних проблем аеропортів (ЦЕПА) було створено в Національному авіаційному університеті на основі наукових груп кафедри безпеки життєдіяльності, що включає акустичну лабораторію та кілька спеціалізованих груп для вирішення конкретних задач охорони навколишнього середовища в околицях аеропортів цивільної авіації.

Основна мета ЦЕПА - визначення охоронних зон навколо аеропортів та аеродромів цивільної авіації для превалюючих екологічних факторів: шуму, хімічного забруднення повітря, електромагнітних полів і ризику третьої сторони.

ЦЕПА має ліцензію Державної авіаційної адміністрації. Всі дослідження виконуються у відповідності з існуючими національними нормами (Державної авіаційної адміністрації, Міністерства навколишнього природного середовища та Міністерства охорони здоров'я України), що були розроблені за провідних фахівців НАУ відповідно до рекомендацій ІСАО та ЕСАС. Для досліджень використовуються відповідні програмні інструменти та методики, розроблені ЦЕПА.
Ще одним важливим напрямком діяльності ЦЕПА є оптимізація малошумних конструкцій та технологій - на основі аналітичних рішень для акустичного випромінювання та впливу на умови поширення, а також на основі експериментальних вимірювань, що здійснюються в акустичних камерах НАУ. Нові звукоізолюючі матеріали, конструкції та технології є результатом теоретичних та експериментальних досліджень, які застосовуються при конструкції нових літаків та інших технічних рішеннях.
Експерти ЦЕПА є членами підрозділів ІСАО та ЕСАС що вирішують завдання захисту довкілля від надмірного впливу цивільної авіації: AIRMOD (підгрупа з моделювання авіаційного шуму) та MITG (Modelling and Interdependencies Task Group). Зокрема, одним з результатів цієї діяльності є 3-rd draft of the ECAC_Doc_29 «Methodology for Computing Noise Contours around Civil Airports» (vol. 1 Applications Guide And vol. 2 Technical Guide).
Експерти ЦЕПА є членами мережі експертів ЄС з авіаційного шуму - Xnoise.

Природоохоронні зони навколо аеродромів
"Розробка карт акустичного, електромагнітного, санітарно-гігієнічного зонування околиць аеропортів та визначення зон безпеки для аеродромів (аеропорту) Х*** з пояснювальними записками до них" відповідно Наказу № 796 Державної авіаційної адміністрації Міністерства транспорту та зв'язку України від 25 жовтня 2005 року.

Основні фактори впливу експлуатації аеропортів:
-шум;
-викиди забруднюючих речовин;
-ризик третьої сторони;
-електромагнітні поля.